Webmaster © Mats Svensson  2024 02 01 2024 F 17 Kamratförening
Vi snickrar på aktiviteter våren 2024
Arbetet med vårens utgåva av Bredåkrabladet har startat upp. Redaktionen träffas på onsdagar på F 17 traditionsrum. Utgivning är planerad till 8 maj.
Julbord på Bredåkramässen 2023-12-06 Kamratföreningen återupptog 2023 en tradition med att äta julbord på Bredåkramässen. Ett sjuttiotal medlemmar hade mött upp. Kvällen inleddes med välkomnande av kassör Allan Lindgren och ordförande Benny Hellström till kvällens julbord som inleddes med glögg av valfri sort. Kvällen fortskred med samtal vid borden och i kön till det välsmakande julbordet. I pausen mellan det kalla och varma och före kaffet framförde duon ”Emma och Elias” klassiska julsånger på svenska och engelska. Mycket uppskattat. Kvällen avslutades med ett tack från Kamratföreningen genom Allan Lindgren till Mässföreningen och dess medlemmar som arbetade under kvällen. Kamratföreningens medlemmar har från 2023 möjligheten att bli medlemmar i mässföreningen Officers Sällskapet Bredåkra Hed. Se meddelande i Bredåkrabladet 2-2023.
Text och foto Bengt A Andersson
F 17 2024