F 17 fana
Webmaster:  Mats Svensson
F 17 F 17 Kamratförening F 17 F 17 Kamratförening 2018 06 30
Vårresan 2017 Kamratföreningens vårresa genomfördes första veckan i maj med ett 40 tal deltagare. Denna gång var resmålet Bremen och Hamburg. I Bremen bodde vi mycket centralt vid den 110 m långa Böttcherstrasse, som är ett enda långt helhetskonstverk. Vi kunde beskåda det gotiska rådhuset, Rolandsstatyn och stadsmusikanterna från Bremen . samt  även det från 1400-talet gamla kvarteret Schnoor. En heldag avsattes till besök i Hamburg där vi startade med en mycket intressant guidad tur genom staden. Efter den guidade turen besökte vi världens största modelljärnväg, Miniatur Wunderland Hamburg. En mycket imponerande anläggning i flera våningar där olika världsdelar var representerade. Sverige fanns med på ett hörn med en modell av Kiruna och LKAB. En dag avsattes i Bremen till egen verksamhet och resan avlutades med ett stopp på hemvägen vid det alltid populära Bordershop i Puttgarden. Ett stort tack till alla medresenärer för en trevlig resa samt även ett stort tack till vår researrangör, Balderbuss, för det proffsiga genomförandet. Uffe och Bosse